Monday, February 15, 2010

måndag.

Idag har jag varit på skolan och pratat om Shakespeares kritik mot det höviska levernet.
Sen fick jag en hemtenta med frågor som skulle kunna rymma några riktigt stora ord i svaren. För min del kommer det nog snarare fyllas med halvmediokra ord om nästan ingenting i en viktigpetterförklädnad.
Vad tusan ska jag skriva om Marie du France liksom? Eller den gyllene åsnan? Eller Ovidius inflytande på ALL senare litteratur. penetrera eller penetreras, det är frågan. Liksom.

Jag har ökat mitt skobegär från två par ~1000kronersskor till fyra. Detta bådar inte gott för min ekonomi. Speciellt inte sen det börjar vara dags att införskaffa kurslitteratur igen.

Far väl,

Myran

1 comment:

Anonymous said...

Skriv om något roligt istället. Och sluta köpa skor, det är ju svindyrt.