Monday, March 22, 2010

måndag.

Sitter på skolan och har lite smått förberett mig inför dagens opponering. Vi får väl se hur det går men jag har ju en tendens att alltid tänka lite för mycket, oroa mig lite för mycket över att bli kritiserad. Ska försöka lägga sånt åt sidan nu och mer bara ta allt som konstruktivt. Jag tycker ju trots allt att det är väldigt roligt att skriva så om jag lyckas komma över några av mina orosblockeringar kanske jag kan få ut någonting bra av det hela. 

På onsdag bär det av till Piteå och det ska bli hur skönt som helst. Ibland behöver man bara en paus från sin vardag, få tänka på någonting helt annat ett tag. Och vad är väl bättre att förleda ens tankar än ett 60årskalas uppdelat på två dagar?

När jag ändå är där uppe och härjar ska jag passa på att träffa två väl utvalda vänner (ja, fler än så hinner jag inte med om jag ska lyckas hjälpa mamma med förberedelserna för helgen). En kväll ägnas åt käraste Lindie och en dag till förträffliga Frida (Och då sa jag "Hej Kalle" "Hej Kalle") med fika och husesyn tillsammans med hennes lilla Milo. 

Underbart att få komma hem lite och vistas bland träd istället för bussar. Underbart i say!


myran.

1 comment:

Laila Amrouche said...

It´s all in your head;)